Selvom man er økonom, erhvervskommentar og fastfoodanmelder, så kan man altså stadigvæk godt komme helt galt afsted, når man forsøger at spare penge.
Det måtte Henrik Ørholst, fastfoodanmelder hos B.T., for nylig sande, fortæller han i den seneste udgave af Spar Kassen.
Da han bliver spurgt ind til sin værste besparelse, lyder svaret:
»Det er på min telefon. Batteriet var blevet sløvt, og der var slået en flig af skærmen, så det ville jeg have ordnet. Jeg undersøgte på nettet og så et reperatørfirma, som kunne klare det på en halv time,« fortæller Henrik Ørholst:
»Prisen for de her Apple-dele var 4.000 kroner. Men den her forhandler kunne gøre det for 1.200 kroner. Så det valgte jeg.«
Og herfra gik det galt.
»Det var pivdumt. Nu bliver apps slettet i ét væk, der sker mærkelige lommeopkald og batteriet er blevet endnu dårligere. Så det var rigtig dumt. Et godt råd: Lad være med at købe mærkelige dele, køb altid de originale dele. Det var virkelig den hårde måde at lære det på.«
Hør også om Henrik Ørholsts klart bedste besparelse - og et væld af sparetip - i den seneste udgave af Spar Kassen.
Lyt hos Apple Podcast, Spotify eller ved at klikke play herunder.