Tøjmærket Bareen havde med egne ord fået sig en 'lille hjerneblødning', da de besluttede sig for at invitere 175 mennesker på et fly til Fuerteventura til contentudvikling og træning. 

I invitationen stod der, at der var tale om en tur, hvor alt var betalt med fly, hotel, tre daglige måltider og gratis træningstøj fra mærket. 

En af de deltagende var tv-værten Abdel Aziz Mahmoud, der arbejder som vært på TV 2-podcasten 'Dato' og TV 2-programmet 'Go' aften live'.

Det fremgik af en reportage fra Euroman, hvor magasinets journalist havde været til stede på samme tur og nævnt Abdel Aziz Mahmoud.

Men kort tid efter reportagens udgivelse var tv-værtens navn ikke at finde. Fjernet fra spalterne. 

Det varede dog ikke længe, før Abdel Aziz Mahmoud igen var en del af de nævnte personer på den betalte tur af tøjmærket. 

Til B.T. bekræfter Euromans chefredaktør Kristoffer Dahy Ernst, at man fjernede navnet på tv-værten. 

»Abdel rakte ud til redaktionen for at få sit navn fjernet. Han ville have sit navn fjernet, fordi der skulle have været en mundtlig aftale mellem ham og journalisten om, at han ikke skulle nævnes i reportagen.« 

Herefter fjernede journalisten navnet, men fik efterfølgende fortalt, at det skam skulle stå der. 

»Vi laver en fejl ved at tage det ud. Abdel har ikke ret til at sige, at han vil have det fjernet. Vi har oplyst ham, at vi ikke skulle have fjernet det til at starte med, men han har ikke svaret os tilbage,« lyder det fra chefredaktøren.

B.T. har kontaktet Abdel Aziz Mahmoud for at høre, hvorfor han ville have sit navn fjernet fra artiklen. 

B.T. har ligeledes spurgt Abdel Aziz Mahmoud, om han mener, man som journalist kan deltage i sponsorerede ture fra virksomheder. 

Han har ikke ønsket at kommentere, men henviser til TV 2 for svar. 

Marie Louise von Holstein, chefredaktør for Nyhederne, TV 2 Echo, Podcast og Udvikling mener ikke, at der er et problem i Abdel Aziz Mahmouds medvirken på den betalte tur. 

»Abdel var med på rejsen, fordi han var inviteret af en ven, der var inviteret, og deltog således ikke i kraft af sit virke som journalist eller vært på 'Dato',« siger hun og fortsætter: 

»Ifølge vores interne retningslinjer skal alle medarbejdere dog altid være bevidste om, at selvom man optræder som privatperson, kan ens adfærd blive opfattet som et udtryk for ens professionelle virke. Og vi har også regler om, at medarbejdere ikke må medvirke i reklamer. Her hæfter vi os ved, at Abdel inden afrejse havde lavet en skriftlig aftale med firmaet bag rejsen om, at han ikke kunne være del af nogen former for reklame,« lyder det.