Det er åbenbart ikke alle, der i deres opdragelse har fået at vide, at man skal tale pænt.
Tværtimod står det så grelt til på den front, at Samsøe-færgen nu ser sig nødsaget til at gå til angreb mod den grove tone, som personalet angiveligt oplever hver eneste uge.
Det skriver TV 2 Østjylland.
»Vi er optaget af, at de mennesker, som er ude og som yder en service, bliver mødt med respekt og venlighed, ligesom vi forsøger at møde vores gæster med det samme.«
Sådan lyder det fra Henrik Renneberg, som er trafikdirektør i Samsø Rederi, til mediet.
Han fortæller, at Samsøe-færgen er en del af en kampagne, som netop skal sætte fokus på tonen mellem gæster og medarbejdere.
Kampagnen, som Samsø-færgen deltager i, hedder »Tal pænt – Vi er alle i samme båd.«
Flere rederier og fagforeninger er også en del af kampagnen, som strækker sig henover færgernes sommersæson.