Kærlighed på tv inspirerer tilsyneladende.

For der været et boom i danskere, der har søgt efter hoteller i Schweiz hos rejsesøgemaskinen Momondo samtidig med, at DR-programmet 'Hotel Romantik' er gledet over skærmen.

Det er her, man i otte afsnit hen over sommeren har kunnet følge en gruppe håbefulde danske singlers jagt på... ja, romantik.

I tal er søgninger på hoteller i Schweiz steget med 20 procent i den perioden, hvor programmet er blevet sendt, set i forhold til sidste år.

Værter på 'Hotel Romantik' var Sofie Linde og Joakim Ingversen.
Værter på 'Hotel Romantik' var Sofie Linde og Joakim Ingversen. Foto: Holger Rytter/DR
Vis mere

»'Hotel Romantik' minder os om at være nysgerrige på kærligheden og åbne sig for nye oplevelser og mennesker,« siger Julie Astrid Thomsen, presseansvarlig hos Momondo:

»Den øgede interesse for schweiziske hoteller omringet af smuk natur vidner om, at vi bliver inspirerede af det, vi ser på skærmen.«

Programmet har været særdeles populært, mens det blev sendt fra juni til august. Og det er altså i samme periode – fra 20. juni til 10. august – at Momondo har trukket tallene.

At tv inspirerer så rejsesøgemaskinen så sent tidligere i år.

»Det er netop et eksempel på den voksende ‘set-jetting’-trend, hvor rejsende vælger destinationer set på skærmen. Det så vi også i år i Thailand, da den nyeste sæson 'The White Lotus' rullede over skærmen,« siger Julie Astrid Thomsen fra Momondo.