De fleste forbinder nok restaurantkæden Mahalle med flot anrettede retter bestående af blandt andet falafel, halloumi og granatæblekerner. 

Hos kædens restaurant på Nørrebro i København tegner der sig dog et mindre appetitligt billede, hvilket har udløst en sur smiley til restauranten, skriver lokalmediet KøbenhavnLiv.

Under et uanmeldt kontrolbesøg i restauranten kunne Fødevarestyrelsen konkludere, at hygiejnen langt fra levede op til myndighedernes krav. 

Under besøget, der fandt sted i starten af juni i år, fandt Fødevarestyrelsen blandt andet gullige og fedtede belægninger i en køleboks' samlinger og på enkelte hylder og reoler.

Styrelsen konstaterede også mangler i forbindelse med rengøring af baren.

»Gulvet i baren fremstår beskidt med mørke belægninger, væsker og madrester. Glas i baren, hvor der serveres limonade, fremstår beskidt med mørke belægninger af indtørrede krydderurter,« står der blandt andet i kontrolrapporten. 

Gulvet i baren var ikke det eneste sted, hvor hygiejnen haltede under kontrolbesøget. 

Også i kælderen var gulvet under et bord med vask beskidt med store, brune belægninger under og omkring  nogle kasser, fremgår det af rapporten. 

Til det ovenstående havde restaurantens ledelse, ifølge rapporten, følgende bemærkning: 

»Det får vi styr på.«

I et skriftligt svar til  KøbenhavnLiv skriver Mahalles ejer, Mohammed Ismail, at han tager kritikken alvorligt. 

»Der var desværre nogle rengøringsmangler – særligt på gulve og svært tilgængelige områder – som vi har fået påtalt. Det skete i en periode, hvor vi var meget pressede, men det er naturligvis ikke en undskyldning,« oplyser Mohammed Ismail til mediet.

Han tilføjer, at alle de påtalte forhold blev løst samme dag som kontrollen, og at der blev handlet straks, fordi det er vigtigt for ham, at restauranten lever op til både regler og vores egne standarder. 

Restaurantejeren tilføjer, at gæsternes tryghed og tillid betyder alt.

Mahalle har restauranter tre restauranter i København og en på Frederiksberg.