Rejseselskabet Tui har næsten solgt ud af alle rejser i juni - og i juli er der også ved at være tømt ud.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse torsdag.

»Siden det grå og våde vejr ramte os igen, har vi set en tydelig reaktion fra danskerne. Både i bestillinger, men i den grad også i besøgende på vores hjemmeside,« udtaler kommunikationschef Mikkel Hansen.

Selskabet har solgt ni ud af ti rejser i juni og syv ud af ti i juli.

Især Kreta, Rhodos og Cypern er populære destinationer, oplyser de hos selskabet, hvor man bemærker, at det danske vejr lader til at have stor betydning for rejselysten.

»Siden det grå og våde vejr ramte os igen, har vi set en tydelig reaktion fra danskerne,« siger Hansen. 

»Både i bestillinger, men i den grad også i besøgende på vores hjemmeside. Mange af dem, som ikke har bestilt en sommerferie, har fundet ud af, at de ikke kan stole på det danske sommervejr.«

I en undersøgelse, Kantar Media har lavet for Tui, svarer 69 procent nej til, at den økonomiske situation får dem til at ændre ferieplaner.

»Rejselysten er intakt, og der er lagt penge til side til den perfekte ferie,« siger Hansen hos Tui.