Aktiekursen er styrtdykket, kritikken er haglet ned over selskabet – og da også Donald Trump blandede sig, gik det rigtigt stærkt.

»Vi sagde, at vi ville lytte, og det har vi gjort,« som det nu lyder fra amerikanske Cracker Barrel i et opslag på X.

For natten til onsdag har restaurantkæden meldt ud, at man har valgt øjeblikkeligt at kassere det nye opdaterede logo, der ellers blev præsenteret så sent som i sidste uge.

Det er en mild underdrivelse at sige, at de amerikanske kunder ikke var begejstrede, og det fik selskabet i den grad at høre.

Det nye – og kasserede – logo.
Det nye – og kasserede – logo. Foto: Cracker Barrel
Vis mere

Nå ja, og eksempelvis aktieværdien er desuden faldet med omkring en milliard kroner. 

Alt sammen fordi Cracker Barrel valgt at lancere et nyt og mere enkelt logo kun med firmaets navn i stedet for den lidt mere gammeldags version med en mand, kaldet 'old timer', der læner sig op mod en tønde.

Tirsdag i denne uge gav USA-præsident Donald Trump så sit besyv med.

I et opslag på det sociale medie Truth Social lød det fra ham, at »Cracker Barrel bør gå tilbage til det gamle logo og indrømme fejltagelsen baseret på kundernes respons«.

Præsident Donald Trump blandede sig i debatten.
Præsident Donald Trump blandede sig i debatten. Foto: Aaron Schwartz/EPA/Ritzau Scanpix
Vis mere

Herefter gik der så ikke mange timer, inden restaurantkæden natten til onsdag meldte ud, at man ville beholde netop det gamle logo.

»Vores nye logo forsvinder, og vores 'Old timer' vil bestå,« som det lød med en understregning af »det altid vil handle om at servere dejlig mad, give en varm velkomst og den slags landlig gæstfrihed, der føles som familie«.

Og Donald Trump? Ja, den amerikanske præsident har allerede ønsket selskabet tillykke med beslutningen.

»Alle jeres fans sætter pris på det. Held og lykke i fremtiden, tjen masser af penge og vigtigst af alt: Gør jeres kunder glade igen,« lyder det i et nyt opslag på Truth Social.